کشته و زخمی شدن دو کودک سوختبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم در مرز میلک

کشته و زخمی شدن دو کودک خردسال سوختبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم در مرز میلک بلوچستان.

photo 2022 06 23 09 09 27

به گزارش رسیده روز چهارشنبه اول تیرماه ١٤٠۱ بر اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی در حواای بازارچه مرزی میلک در مرز با افغانستان، دو تن از جمله یک کودک کشته و یک نفر دیگر مجروح شدند. این تیراندازی در بازاچه مرزی میلک‌ رخ داد که یک کودک از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و‌ کشته شد و یک نفر دیگر مجروح شد. از هویت این دو نفر اطلاعی در دست نیست ولی گفته می‌شود هر دو نفر اهل “نیمروز” افغانستان می‌باشند.

بر اساس این گزارش، این دو کودک در حال جابجایی دو بطری ۱/۵ لیتری کوچک بنزین از داخل مرز ایران بودند که ماموران برجک بازارچه مرزی به آنان شلیک کردند.

بیکاری در بسیاری از بلوچستان باعث شده تا حتی کودکان نیز به ناچار به سوختبری روی بیاورند.

در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که از میان جان باختگان، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

Next Post

زخمی شدن یک سوختبر در شهرستان شستون

پ ژوئن 23 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it مجروح شدن راکب سوختبر بر اثر تصادف خودرو سوختبر با موتور سیکلت در محور کلپورگان به شستون. به گزارش رسیده بامداد چهارشنبه‌ ۳۱ خرداد ماه ۱٤٠١ بر اثر تصادف یک دستگاه خودروی سایپای سوختبر با یک موتور سیکلت سوختبر در […]
photo 2022 06 23 00 58 45
Telegram Channel