کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی سانحه رانندگی

در پی یک سانحه رانندگی در محور خاش به سراوان، یک سوختبر بلوچ کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

telegram cloud photo size 4 6048825519719432370 y

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو دستگاه خودرو سوختبر در محور خاش به سراوان، یکی سوختبر بلوچ جان خود را از دست داده و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

هویت سوختبر جانباخته، «عبدالمالک شه‌بخش» فرزند عبدالله، متاهل و دارای فرزند، اهل و ساکن سرجنگل از توابع شهرستان زاهدان گزارش شده است. از هویت دیگر سوختبر مجروح و وضع سلامت وی تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی حاصل نشده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

کرمان؛ کشته شدن دو سوختبر در پی تیراندازی نیروهای انتظامی

ج مارس 22 , 2024
دو سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای انتظامی در استان کرمان، جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، امروز سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی نیروهای انتظامی به سوی یک دستگاه خودرو سوختبر در محور قلعه‌گنج به رمشک از توابع استان کرمان، […]
telegram cloud photo size 4 6048825519719432465 y

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی