گناوە؛ کشته شدن یک شوتی اهل خرم‌آباد با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

یک شوتی (کاسبکار) اهل شهر خرم‌آباد با تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی در نزدیکی گناوه کشته شد.

ه گزارش کولبرنیوز، طی چند روز گذشته، یک شوتی (کاسبکار) اهل شهر خرم‌آباد با تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی در نزدیکی گناوه کشته شد. هویت این کاسبکار خرم‌آبادی تا زمان تنظیم این خبر برای کولبرنیوز احراز نشده است. بر اساس این گزارش و صدایی که روی فیلم می‌شنویم این کاسبکار هیچ‌گونه باری یا کالایی حمل نمی‌کرده است و نیروهای انتظامی به ظن حمل کالای قاچاق به سوی او تیراندازی کرده و او را کشته‌اند.

«شوتی‌ها» خودروهایی شخصی هستند که کالاهای وارد شده از مبادی غیررسمی را به قلب شهرهای ایران می‌رسانند. بسیاری از «شوتی‌سواران»، جوانان فاقد شغلی هستند که به دلیل فقر، بی‌کاری و تبعیض‌های سیستماتیک حکومت، جان خود را به خطر می‌اندازند تا بتوانند امرار معاش کنند. یکی از دلایل رواج پدیده شوتی‌گری در مناطق جنوبی، جنوب‌غربی و شرق و غرب ایران فقر و آمار بالای بی‌کاری است. تبعیض سیستماتیک حکومت، نبود امکانات و اشتغال، ازبین‌رفتن فرصت کشاورزی در اثر کم‌آبی و مدیریت نادرست منابع آبی و مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب شده است که بسیاری از سر ناچاری به این کار روی بیاورند.

تعداد زیادی از زنان و مردان بخاطر فقر و بی‌کار در استان‌های جنوب غرب، غرب و شرق کشور همچون بوشهر (خصوصاً بندر گناوه)، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد (خصوصاً شهر گچساران)، لرستان، فارس، کرمان، بلوچستان، کوردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی به پدیده “شوتی” روی آورده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن دو کولبر در نوارمرزی بانه

ج دسامبر 29 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it کاوه محمدی و یوسف چیچوران دو کولبر اهل شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه روز هفتم دی‌ماه ۱۴۰۲، کاوه محمدی معروف به (کاوه حاجی) و یوسف […]
IMG 3569

You May Like