کشته شدن یک سوختبر بلوچ در زاهدان

یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی در محور زاهدان خاش کشته شد.

image 11

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع محلی روز دوشنبه ١٨ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، تیراندازی مستقیم نیروهای پاسگاه جون‌آباد واقع در محور زاهدان به سمت یک سوختبر بلوچ منجر به کشته شدن وی شد. هویت این سوختبر بلوچ “ابراهیم براهویی” اهل زاهدان عنوان شده است.
گفته می‌شود نیروهای نظامی بدون هشدار قبلی به سمت خودروی این سوختبر تیراندازی کرده‌اند که بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

کشته شدن یک سوختبر بلوچ در محور گناباد

س مه 9 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در محور گناباد جانش را از دست داد. به گزارش رسیده شامگاه یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی به سمت یک خودرو سوختبر در محور […]
image 12

You May Like