کردستان؛ ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی فاقد بیمه هستند

کانون کارگران ساختمانی استان کردستان با نگارش نامه‌ای به شورای نگهبان، از فاقد بیمه بودن ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در این استان انتقاد کرد.

photo 2023 07 10 22 17 32

کانون کارگران ساختمانی استان کردستان با نگارش نامه‌ای به شورای نگهبان، ضمن اشاره به فاقد بیمه بودن ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در این استان نسبت به توقف اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی اعتراض کرد.
در این نامه اقدام اخیر نمایندگان مجلس در رابطه با کارگران ساختمانی را مخالف منافع کارگران دانسته شده است. کانون کارگران ساختمانی استان کردستان گفته است که در این شرایط، سازمان تامین اجتماعی نمی‌‌تواند کارگران ساختمانی را بیمه کند.
لازم به ذکر است نمایندگان مجلس، اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی را برای دو سال متوقف کردند؛ این توقف موجب کاستی گرفتن منابع بیمه‌‌ای سازمان تامین اجتماعی شده است.

کولبرنیوز

Next Post

بازداشت صدیق ریحانی کارگر فصلی ساکن سنندج

س جولای 11 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it صدیق ریحانی کارگر فصلی اهل روستای آویهنگ و ساکن سنندج، توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ١٣ تیرماه ١۴٠٢، صدیق ریحانی کارگر فصلی اهل روستای آویهنگ از […]
photo 2023 07 11 10 24 54

You May Like