چهار فعال کارگری هر کدام به سه سال و هفت ماه حبس محکوم شدند

در پی پذیرش اعاده دادرسی، احکام حبس چهار فعال کارگری که پیشتر به شش سال حبس محکوم شده بودند، به سه سال و هفت ماه کاهش یافت.

345A1F42 960A 4C80 A380 1A3A28EEDAE2

به گزارش کولبرنیوز، روز دوشنبه ۲۱خردادماه ۱۴۰۳، حکم شش سال حبس آنیشا اسداللهی، رضا شهابی، کیوان مهتدی و حسین سعیدی، چهار فعال کارگری محبوس در زندان اوین پس از پذیرش اعاده دادرسی و ارجاع پرونده به شعبه هم‌ عرض برای هر کدام به سه سال و هفت ماه حبس تقلیل یافت.

رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران، در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

آقای شهابی در دادگاه بدوی به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به طور کلی به شش سال حبس تعزیری و همچنین مجازات‌های تکمیلی از جمله ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و منع اقامت در تهران و استان‌های مجاور به مدت دو سال محکوم شد. این حکم در اواخر دی ماه سال ۱۴۰۱ در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

آقای شهابی سابقه بازداشت و محکومیت قبلی نیز به دلیل فعالیت‌های صنفی خود دارد.

حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آقای سعیدی در دادگاه بدوی به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به طور کلی به شش سال حبس تعزیری و همچنین مجازات‌های تکمیلی از جمله ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و منع اقامت در تهران و استان‌های مجاور به مدت دو سال محکوم شد. این حکم در نهایت توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

آنیشا اسداللهی، فعال کارگری و مترجم، در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال کارگری در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه سال ١۴٠٢ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار و اواخر اردیبهشت‌ماه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به پنج سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. نهایتاً حکم صادره توسط دادگاه تجدید نظر تهران عیناً تایید و به شعبه ۱ دادگاه اوین ارجاع داده شد.

کیوان مهتدی، فعال کارگری و عضو کانون نویسندگان ایران، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

آقای مهتدی پس از مدتی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ اوین به بند ۴ این زندان منتقل گردید. وی در دی‌ماه سال گذشته در دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل پنج سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس دیگر محکوم شد. این حکم در اسفند ماه همان سال توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

آقای مهتدی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

چ ژوئن 12 , 2024
یک کولبر ٢۶ ساله اهل سقز، توسط نیروهای هنگ مرزی سرتزین بانه مورد شلیک مستقیم قرار گرفت و به شدت مجروح شد.  به گزارش کولبرنیوز، شب سه‌شنبه ٢٢ خرداد‌ماه ۱۴۰۳، کولبر در ارتفاعات مرزی سرتزین‌ بانه مورد شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی قرار گرفت و به شدت زخمی شد. هویت […]
BB2C5DAE C866 43DA AF3A EFC8304F1AD8

You May Like