چابهار؛ جان باختن یک کودک بلوچ در اثر غرق شدن در حوض آب

یک کودک پنج ساله بلوچ در یک حوض آب در منطقه کمب چابهار، جان خود را در اثر غرق شدگی از دست داد.

photo 2024 05 29 12 08 52

به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی سقوط یک کودک پنج ساله با هویت “مبین بجارزهی”، فرزند فرزان و ساکن کمب چابهار در یک حوض آب در منطقه کمب چابهار، جان خود را در اثر غرق شدگی از دست داد.
گفتنی است که کمب یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین روستاهای بلوچستان و ایران است که اهالی آن با کمترین زیرساخت ها و امکانات به سر می‌برند.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.
هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢۰٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

Next Post

مهاباد؛ بازداشت یک روزنامه‌نگار توسط نیروهای اداره اطلاعات

چ مه 29 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک روزنامه‌نگار کورد اهل مهاباد، توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر مهاباد بازداشت شد. به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۳، «رسول (هژار) رحیمی»، روزنامه‌نگار کورد و مدیر مسئول پایگاه خبری «هەوال» اهل شهر مهاباد بصورت تلفنی توسط اداره اطلاعات […]
photo 2024 05 29 13 33 56
Telegram Channel