پیرانشهر؛ محکومیت دو شهروند به هفت سال و دو ماه حبس

محمد اسماعیلی و اسماعیل محمدپور، دو شهروند اهل پیرانشهر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد، جمعاً به هفت سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

photo 2023 06 16 08 57 11

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۲۵ خردادماه بر اساس حکمی که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهر مهاباد به ریاست قاضی “امیر اجاقلو” صادره شده بود، دو شهروند اهل شهرستان پیرانشهر با نام‌های “محمد اسماعیلی” و اسماعیل محمدپور” جمعاً به هفت سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند. دادگاه انقلاب مهاباد این دو شهروند را به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طريق عضویت در احزاب اپوزیسیون” محاکمه کرده است. بر اساس حکم صادره، محمد اسماعیلی به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و اسماعیل محمدپور به چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

اسماعیل محمودپور آبان‌ماه ١۴٠١ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود. آقای محمودپور بعد از اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل و دی‌ماه ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

بوکان؛ آزادی شش نفر از اعضای خانواده‌های دادخواه کوردستان

ج ژوئن 16 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it شش نفر از اعضای خانواده‌های دادخواه کوردستان به نام‌های احمد رحیمی، هاشم ساعدی، آرمان حبیبی، عبدالرحمان نصری به همراه دو راننده مینی‌بوس که در جریان بازگشت از دیدار خانواده‌های جانباختگان بوکان و سقز، بازداشت شده بودند، با تودیع […]
photo 2023 06 15 23 48 21

You May Like