پاوه؛ وخامت وضع سلامت یک کولبر پس از زخمی شدن در مرز نوسود

محمد محمدی کولبر زخمی اهل شوشمی از توابع شهر پاوه به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه بیمارستان، در خطر فلج شدن دائمی قرار دارد.

photo 2024 05 12 08 56 21

به گزارش کولبرنیوز، محمد محمدی کولبر اهل روستای شوشمی از توابع شهر پاوه که شامگاه دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، به همراه چند کولبر دیگر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شده بود در وضعیت وخیمی قرار دارد. بر اساس این گزارش نامبرده که از ناحیه نخاع زخمی شده است، به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت هزینه‌های بیمارستان با خطر فلج شدن دائمی مواجه است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ کیوان رحیمی، کنشگر اجتماعی، همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد

ی مه 12 , 2024
دو هفته از بازداشت کیوان رحیمی، فعال اجتماعی و رسانه‌ای اهل سقز می‌گذرد و هیچ اطلاعی از سرنوشت و محل نگهداری او در دست نیست. به گزارش کولبرنیوز، علی‌رغم گذشت دو هفتە از بازداشت کیوان رحیمی فعال اجتماعی و رسانه‌ای اهل سقز و تلاش‌های خانواده‌اش جهت پیگیری وضعیت وی، همچنان […]
photo 2024 05 12 09 18 48

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی