پانصد هزار کارگر ساختمانی در ایران فاقد بیمه هستند

رییس کانون انجمن‌‌های صنفی کارگران ساختمانی از قطع بیمه حدود سیصد هزار کارگر طی سه سال گذشته خبر داد و گفت که در حال حاضر نزدیک به پانصد هزار کارگر ساختمانی در صف انتظار برای دریافت بیمه هستند.

D0CB25AF FE15 49FD 89E7 B8030733E7FC

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، بیمه حدود سیصد هزار کارگر ساختمانی طی سه سال گذشته قطع شده است.

رییس کانون انجمن‌ های صنفی کارگران ساختمانی ضمن اعلام این خبر افزود: در حال حاضر هیچ کارگر جدیدی بیمه نمی‌شود و نزدیک به پانصد هزار کارگر ساختمانی در انتظار دریافت بیمه هستند.

اکبر شوکت با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی تنها شش درصد از شاغلین ایران را تشکیل می‌دهند اما پنجاه درصد حوادث ناشی از کار متعلق به آنهاست، یکی از بزرگترین ضعف‌های اقتصاد را عدم ایستادگی در برابر زیاده خواهان دانست.

او در پایان اظهار داشت: زور بساز بفروش‌ها در صنف ما آنقدر زیاد است که به راحتی حق و حقوق کارگر ساختمانی را که جزو مشاغل سخت و زیان آور است زیر پا می‌گذارند و نادیده می‌گیرند.

کولبرنیوز

Next Post

حق تنها با مبارزه متشکل تامین خواهد شد! 

ش دسامبر 23 , 2023
اخیراً مجلس‌نشینان استفساريه‌ای را برای تایید به شورای نگهبان فرستادند تا اعضای مافیای فاسد مسکن بهتر از پیش بتوانند چند میلیون کارگر ساختمانی را غارت و استثمار کنند. محروم نگه‌داشتن کارگران ساختمان از خدمات بیمه‌ای بخشی از تلاش مجلسیان در خدمت کارفرمایان است. از آن‌جا که این کارگران، فصلی هستند […]
IMG 3528

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی