هورامان؛ کمین‌گذاری و ضرب و شتم یک کولبر توسط نیروهای نظامی

نیروهای نظامی در مناطق مرزی ژالانه هورامان، پس از کمین‌گذاری، یک کولبر را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

photo 2024 06 12 10 14 55

به گزارش کولبرنیوز، شب دوشنبه ٢١ خرداد‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر که در پی کمین‌گذاری نیروهای هنگ‌مرزی در مرز ته‌ته هورامان از ناحیه زانو آسیب دیده و دچار دررفتگی شده بود، در راه بازگشت توسط نیروهای نظامی پاسگاه ژالانه خودرو حامل وی توقیف شده و بهمراه راننده خودرو به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
گفته می‌شود نیروهای نظامی با استفاده از شوکر برقی به راننده خودرو حمله کرده و بارها به زانوی مصدوم کولبر دیگر ضربه زده‌اند.

هویت این کولبر زخمی «ناصح (فامیلی نامشخص)»، ۳۴ ساله، اهل روستای قلعه‌شیخان از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج عنوان شده است. از هویت راننده خودرو که گفته می‌شود حدودا ۵۰ ساله می‌باشد، اطلاعی حاصل نشده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

کار کودکان زخمی دردناک بر وجدان بشریت

چ ژوئن 12 , 2024
دوازده ژوئن، برابر با ۲۲ خرداد، روز جهانی منع کار کودک است. این روز در سال ۲۰۰۲ توسط سازمان جهانی کار معرفی شد. در مورد شمار کودکان کار در جهان هرگز آمار دقیقی وجود نداشته است. زیرا غالب دولت‌ها بویژه در کشورهای عقب‌مانده سرمایه‌داری حاضر نیستند آمار واقعی در این […]
photo 2024 06 12 10 59 14

You May Like