هرمزگان؛ کشته شدن دو سوختبر با تیراندازی نیروهای نظامی

دو سوختبر بلوچ در پی تیراندازی و آتش‌سوزی خودرو در هرمزگان، کشته شدند.

photo 2024 06 04 20 01 59

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، شامگاه سه‌شنبه ۱۵ خردادماه ۱۴۰۳، تیراندازی نیروهای نظامی در محور بندرعباس استان هرمزگان به سمت یک خودرو سوختبر منجر به آتش‌سوزی خودرو و جان باختن دو سوختبر در شعله‌های آتش شد.
تا لحظه تنظیم این گزارش، اطلاعی از هویت این دو سوختبر جان‌باخته حاصل نشده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم

س ژوئن 4 , 2024
نیروهای نظامی رژیم در نوار مرزی مریوان، با ضرب گلوله و تیراندازی یک کولبر را زخمی کردند. به گزارش کولبرنیوز عصر روز سه‌شنبه ۱۵ خردادماه ۱۴۰۳ در کمین‌گذاری و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم به سمت دسته‌ای از کولبران، یک کولبر باهویت «صلاح “فامیلی نامشخص”» مشهور به صلاح هالوژان، اهل […]
photo 2024 05 14 10 08 31 edited

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی