مهرستان; آتش سوزی در یک محل دپوی سوخت

در یک محل دپوی سوخت در شهر مهرستان, مقادیر زیادی سوخت آتش گرفت.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، روز‌ دوشنبە ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲، یک محل دپوی سوخت(مندی) در روستای کهن مگار شهر مهرستان دچار حریق شد.

به گفته منابع محلی: « این حادثه در ۵ کیلومتری شهر مهرستان و در روستای کهن مگار رخ داده که آتش نشانی سعی در خاموش کردن آتش با آب دارد.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

شرپاها؛ قهرمانان کوهستان یا کولبرانی گمنام بر فراز قله‌ها

د مارس 4 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it شرپا، جمعیتی متشکل از صد و پنجاه هزار نفر از مردمان نپال ساکن در کوهستان هستند. آن‌ها بیشتر در شرق نپال زندگی می‌کنند، اما در هند نیز یافت می‌شوند. آن‌ها برای اولین بار حدود ۵٠٠ سال پیش به نپال وارد […]
2024 03 04 16.51.37
Telegram Channel