مریوان؛ زخمی شدن یک کاسبکار توسط نیروهای نظامی

محمد خسروی کاسبکار اهل شهر مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی به شدت مجروح شد. وضعیت عمومی او نگران کننده اعلام شده است.

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه دوشنبه هفتم خردادماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در مریوان در حوالی “کارخانه خوراک دام و طیور (دشت بیلو)” به ظن حمل کالای قاچاق اتومبیل یک کاسبکار را مورد هدف تیراندازی قرار داده و او را به شدت زخمی کرده‌اند. هویت این کاسبکار “محمد خسروی” اهل روستای باشماق از توابع شهر مریوان می‌باشد.
بر اساس این گزارش محمد خسروی از ناحیه ستون فقرات مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کوثر سنندج بستری شده است.
محمد خسروی متاهل و دارای یک فرزند یک ساله می‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

کوردستان؛ کشته شدن دستکم ١٧ کولبر طی ۷۰ روز

پ مه 30 , 2024
از ابتدای سال ١۴٠۳ تاکنون جمعاً ١٧ کولبر از جمله یک کودک‌کولبر در نوارمرزی کوردستان کشته شده‌اند. با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای سال ١۴٠۳ و طی ٧٠ روز اخیر، جمعاً ۱۷ کولبر در نوارمرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، سرمازدگی، ایست […]
photo1717069204

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی