مریوان؛ تمدید قرار بازداشت آروین نیک‌پی

قرار بازداشت آروین نیک‌پی شهروند اهل روستای “نی” از توابع مریوان که حدود ۸۰ روز است در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان در بازداشت است، برای یک ماه دیگر تمدید شد.

photo 2023 04 17 19 20 36

بنا به گزارشات منتشر شده روز یک‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، قرار بازداشت آروین نیک‌پی شهروند بازداشتی اهل شهر مریوان به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. این شهروند حدود ۸۰ روز است که بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان محبوس می‌باشد.
آروین نیک‌پی ۲۰ ساله، فرزند حسن در جریان دستگیری‌های گسترده اخیر روز ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در روستای “نی” از توابع شهر مریوان دستگیر و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده است. لازم به ذکر است که آروین نیک‌پی روز ۲١ اسفندماه ۱۴۰۱، پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان مریوان منتقل و پس از یک روز، مجدداً او را به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر انتقال داده‌اند.

آروین نیک‌پی طی مدت بازداشت فقط یکبار و بمدت خیلی کوتاه توانسته است که با خانواده‌اش تماس تلفنی داشته باشد. نیروهای امنیتی از دادن هر گونه خبری در مورد این جوان بیست ساله خودداری می‌کنند و این باعث افزايش نگرانی خانواده او در خصوص وضعیت فرزندشان شده است.
خانواده آروین بشدت نگران وضعیت سلامتی فرزند در بندشان هستند و از تلاش‌های اداره اطلاعات مریوان برای گرفتن اعترافات اجباری از فرزند بیست ساله‌شان خبر داده‌اند.

آروین نیک‌پی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده است.

کولبرنیوز

Next Post

ضرورت مشارکت فعال در همایش ۲۲ آوریل نیروهای چپ و کمونیست در شهر کلن آلمان

س آوریل 18 , 2023
روز ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، برابر با پانزدهم فوریه ۲۰۲۳، بیست تشکل صنفی و مدنی درایران منشور مطالبات حداقلی خود را منتشر کردند. این منشور به سرعت در داخل و خارج مورد حمایت وسیع نیروهای چپ، کمونیست و آزادی‌خواهان قرار گرفت. آن‌ها با اشاره به کمبودها منشور مطالبات حداقلی را مبنای […]
image 22

You May Like