مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، ۱۱ کارگر از جمله یک آتشنشان در شهرهای شوش، کرج، قصرشیرین و سمنان حین کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث، دو کارگر جان خود را از دست دادند و ۹ تن دیگر مصدوم شدند.

IMG 3800

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، دو کارگر شرکت پارس فولاد هفت‌تپه شوش مصدوم شدند. مدیر روابط عمومی اورژانس مرکز خوزستان اعلام کرد: شامگاه جمعه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲، دو کارگر ۴۲ و ۴۴ ساله شاغل در شرکت فولاد پارس هفت‌تپه شهرک صنعتی شوش، حین کار با مواد مذاب، دچار سوختگی‌های ۱۰ درصد و درجه یک شدند.

به گفته عارف شرهانی، این دو کارگر به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند.

– کرج؛ مصدومیت یک کارگر ساختمانی

به گزارش هرانا، یک کارگر ساختمانی تبعه خارجی دچار حادثه شد. بنا بر این گزارش، یک کارگر ساختمانی حین انجام کار در منطقه شاهین ویلای کرج از ارتفاع طبقه چهارم ساختمان در حال ساخت به طبقه همکف چاهک آسانسور سقوط کرد و از نواحی دست و پا دچار آسیب دیدگی شد. هویت این کارگر مصدوم ۴۲ ساله و تبعه کشور افغانستان عنوان شده است.

– مصدومیت دو کارگر در قصرشیرین

کارگر برقکار حین انجام کار دچار مصدومیت شدند. دو کارگر برقکار حدود ۴۹ و ۳۴ ساله حین کار سیم‌کشی یک ساختمان در شهرستان قصرشیرین دچار برق گرفتگی شدند. این دو کارگر بر اثر شدت جراحات وارده، از طریق امداد هوایی به بیمارستان گلستان در مرکز استان کرمانشاه منتقل شدند.

– مرگ و مصدومیت شش کارگر از جمله یک آتشنشان در سمنان

به گزارش هرانا، پنج کارگر و یک آتش‌نشان حین انجام دچار حادثه شدند. فرمانده انتظامی استان سمنان اعلام کرد: در پی تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد گاز گرفتگی در کارخانه نساجی شهرک صنعتی شهر سمنان، ماموران کلانتری ۱۳ گلستان همراه با سایر نیروهای امدادی در صحنه حاضر شدند.

جلیل موقوفه‌ئی اظهار کرد: در این حادثه دو کارگر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر مصدوم شدند که یکی از مصدومان از نیروهای آتش‌نشانی بود. وی در ادامه افزود: برای بررسی دقیق علت وقوع حادثه و تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات با همکاری آتش‌نشانی در حال انجام است.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

Next Post

دهگلان؛ محکومیت یدالله شاکری به شش ماه حبس

ی ژانویه 21 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یدالله شاکری شهروند اهل شهر دهگلان توسط دادگاه کیفری به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز، یدالله شاکری شهروند اهل شهر دهگلان توسط شعبه ۱۰۲ کیفری این شهرستان با ریاست قاضی “محمد […]
IMG 3801
Telegram Channel