صدور حکم زندان برای مرضیه (روژین) یوسف‌زاده

مرضیە (روژین) یوسف‌زادە دانشجوی ۲۶ ساله اهل شهر مهاباد و ساکن تهران بە ٦ سال زندان محکوم شد.

مرضیە (روژین) یوسف‌زادە

به گزارش کولبر نیوز، مرضیە (روژین) یوسف‌زادە دانشجوی ۲۶ ساله اهل شهر مهاباد و ساکن تهران بە ٦ سال زندان محکوم شد. مرضیە (روژین) یوسف‌زادە دانشجوی اهل مهاباد و ساکن تهران کە در ارتباط با اعتراضات سراسری ایران در حالی کە پلاکارد اعتراضی در رابطه با قتل دولتی ژینا (مهسا) امینی را در دست داشت بازداشت شده. وی پس از مدت‌ها بازداشت توسط نهادهای امنیتی، سرانجام توسط شعبە ٢٩ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم بە ٦ سال زندان محکوم شد.

محمد جوان وکیل مدافع این دانشجوی بازداشتی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده وی گفت: محکومیت روژین یوسف‌‌زاده در دادگاه بدوی شامل پنج سال حبس تعزیری به اتهام “اجتماع و تبانی به منظور ارتکاب جرم علیه امنیت ملی” و همچنین یک سال حبس تعزیری از بابت “تبلیغ علیه نظام” است. در حال حاضر از این رای تجدیدنظر خواهی شده است و پرونده در مرحله‌ی تجدیدنظر در حال رسیدگی است. آقای جوان هم‌چنین در مورد تلاش برای پذیرش وثیقه جهت آزادی موقت وی گفت: تلاش‌ها برای پذیرفتن وثیقه‌ی یک میلیاردی هنوز نتیجه نداده است و منتظر تصمیم دادگاه تجدیدنظر هستیم.

لازم بە ذکر است که در صورت تایید این حکم با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۵ سال حبس به عنوان اشد مجازات در خصوص این دانشجوی بازداشتی قابل اجرا است.

مرضیە (روژین) یوسف‌زادە ٢٧ شهریورماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدە بود. نامبرده مدت سە ماه در بازداشتگاه نهادهای امنیتی و زندان قرچک-ورامین در بازداشت بە سر می‌برد.

کولبرنیوز

Next Post

احراز هویت ۶١ تن از بازداشت شدگان زاهدان + اسامی

ج ژانویه 6 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it طی چند روز گذشته بیش از ۱۲۰ معترض بلوچ از جمله کودکان زیر ۱۸ سال در زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند که تاکنون هویت ۶١ نفر از این افراد احراز شده است. به گزارش کولبر نیوز به […]
photo 2023 01 06 19 14 36

You May Like