محکومیت چهار فعال کارگری و محیط‌زیستی بە دو سال حبس تعزیری

چهار فعال کارگری و محیط‌زیستی شهرهای اشنویه و نقده، آقایان عباس هاشم‌پور، خلیل مرادی، ابراهیم قهرمانی و بهرام جعفری توسط دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه بە دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.

photo 2023 03 17 15 37 32

به گزارش رسیدە بە کولبر نیوز روز جمعە ٢٦ اسفندماه ۱۴۰۱، شعبە سوم دادگاه انقلاب اسلامی دادگستری شهرستان ارومیه چهار فعال کارگری و محیط‌زیستی شهرهای اشنویه و نقده، آقایان عباس هاشم‌پور، خلیل مرادی، ابراهیم قهرمانی و بهرام جعفری را از بابت اتهام “اقدام علیە امنیت ملی کشور از طریق عضویت در گروه‌های ضد انقلاب” بە تحمل دو سال حبس بە قید احتساب و کسر ایام بازداشت قبلی محکوم نمود کە مستنداً بە مادە ۴۶ قانون مجازات اسلامی اجرای این حکم بە مدت چهار سال شامل تعلیق می‌شود.

لازم بە ذکر است کە آخرین جلسه دادگاهی رسیدگی به پرونده این چهار فعال کارگری و محیط‌زیستی روز یکشنبە ٢١ اسفندماه ١۴٠١ در دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف‌زاده برگزار شد. در جلسات قبلی دادگاه این فعالین اتهامات واردە بە آنان «اقدام علیه امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران»، « لیدر و سردستگی اعتراضات مردمی در شهرهای اشنویه و نقده» و «تبلیغ علیه نظام» اعلام شدە بود که این چهار فعال کارگری و محیط‌زیستی تمامی این اتهامات را رد کردە و در جلسات دادگاهی به دفاع از خود پرداخته‌ بودند.

از آنجایی که نهادهای امنیتی و قضای هیچ‌گونه مدرک و ادله مستندی در خصوص اتهامات وارد علیه این چهار نفر نداشته‌اند، در جلسه سوم دادگاهی روز یک‌شنبه ۲۱ آذرماه ١۴٠١ ، کیفرخواست جدیدی علیه این چهار فعال کارگری و محیط‌زیستی صادر و در کیفرخواست جدید به آن‌ها اتهام «ارتباط با احزاب چپ و کمونیستی» زده شده است. در حالی که پرونده این چهار فعال مدنی در رابطه با «ارتباط با احزاب چپ و کمونیستی» مربوط به دهه شصت می‌باشد و این پرونده مختومه و شامل مرور زمان می‌باشد. آن‌ها در سومین جلسه دادگاهی نیز به دفاع از خود و اعتراضات نسبت به اتهامات وارده از سوی نهادهای امنیتی پرداختند.

آقایان عباس هاشم‌پور، خلیل مرادی، ابراهیم قهرمانی و بهرام جعفری در جریان اعتراضات مردمی نسبت به قتل حکومتی ژینا امینی، روز پنج‌شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی شهرهای اشنویه و نقده بازداشت و پس از حدود ۷۰ روز بازداشت، سرانجام روز یک‌شنبه ۱۳ آذرماه ١۴٠١ هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

کولبرنیوز

Next Post

به پیشواز نخستین نوروز در "انقلاب ژینا"

ج مارس 17 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it نوروز از آن مناسبت‌هایی است که سران رژیم آن‌ را سنتی مغایر با آئین اسلام می‌دانند. از این‌رو در طول چهار دهه گذشته تلاش زیادی کردند که به ضرب سرکوب و تبلیغ، این سنت را از جامعه بزدایند. […]
photo 2023 03 17 19 58 34

You May Like