فهرە گلشن؛ آتش زدن گالن های سوخت سوختبران توسط نیروهای سپاه

نیروهای سپاه در روستای مرزی فهره گلشن، گالن های سوخت سوختبران را بە آتش کشیدند.

به گزارش کولبرنیوز، صبح امروز ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲، ده ها گالن سوخت سوختبران بلوچ که بوسیله الاغ حمل میشد توسط نیروهای سپاه در روستای مرزی فهره از توابع شهرستان گلشن به آتش کشیده شده است.

به گفته منابع محلی: « صبح امروز نیروهای سپاه در روستای فهره در منطقه مرزی کله گان واقع در شهرستان گلشن ده‌ها گالن سوخت سوختبران را که بار الاغ ها بودند را به آتش کشیدن.»

قابل ذکر است کشتن حیوانات که شهروندان بوسیله آن سوختبری و کولبری می‌کنند و آتش زدن گالن های سوخت سوختبران توسط نیروهای سپاه در مناطق مرزی سراوان پیشتر نیز اتفاق افتاده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

بلوچستان؛ تیراندازی مستقیم بە سمت یک خودرو سوختبر در حال حرکت

پ دسامبر 14 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it سرنشینان یک خودرو تویوتا هایلوکس به سمت یک خودرو سوختبر در حال حرکت در بلوچستان مستقیما شلیک کردند. به گزارش کولبرنیوز، طبق ویدئوی ارسالی، سرنشینان مسلح یک خودرو تویوتا هایلوکس با تعقیب و گریز و شلیک مستقیم به […]
Screenshot 2023 12 14 131714

You May Like