عثمان اسماعیلی به زندان سقز منتقل شد

عثمان اسماعیلی فعال سرشناس کارگری اهل شهر سقز طی یک تماس تلفنی که با خانواده‌اش داشته است؛ اعلام کرده که از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بند قرنطينه زندان سقز منتقل شده است.

photo 2023 03 15 18 57 32

به گزارش کولبر نیوز امروز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱، عثمان اسماعیلی فعال سرشناس کارگری اهل شهر سقز طی تماسی تلفنی به خانواده‌اش اعلام کرده است که از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بند قرنطینه زندان سقز منتقل شده است. لازم به ذکر است که این فعال کارگری طی مدت زمان بازداشت از حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.

روز سه‌شنبه نهم اسفندماه ۱۴۰۱، عثمان اسماعیلی فعال سرشناس کارگری اهل شهر سقز طی تماسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج تماس گرفته و اعلام کرده بود که برای او قرار بازداشت یک ماهه صادر شده است.

عثمان اسماعیلی روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، بدون برگه قضایی و اعلام اتهام انتسابی توسط نیروهای امنیتی شهر سقز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
این در حالی است که پیش‌تر نیز عثمان اسماعیلی در ۱۰ اردیبهشت سال جاری و در آستانه روز جهانی کارگر توسط نیروهای امنیتی در سقز، پس از تفتیش منزل بازداشت و سپس با قرار وثیقه ۱۴۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.
یک منبع نزدیک به خانواده اسماعیلی اعلام کرد که خانواده وی صبح روز چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در پی مراجعه خانواده عثمان اسماعیلی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز برای پیگیری پرونده و وضعیت وی، این نهاد قضایی علاوه بر تایید بازداشت آقای اسماعیلی به دست نیروهای امنیتی سقز، اعلام کرده که عثمان اسماعیلی برای ادامه مراحل بازجویی از اداره اطلاعات سقز به یکی از بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات در سنندج منتقل شده است.
عثمان اسماعیلی در سال ۱۳۹۴ نیز از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده و ۱۲ روز را در سلول انفرادی گذرانده بود. سپس او را با سپردن وثیقه ۷۲ میلیون تومانی آزاد کردند. او در آبان ۱۳۹۴ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سقز با اتهام شرکت در مراسم روز جهانی کارگر، محاکمه و به یک سال حبس محکوم شد که دادگاه تجدید نظر حکم او را به دو ما حبس تقلیل داد.

Next Post

یدی بهاری‌زر فعال کارگری اهل سنندج جهت اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد.

چ مارس 15 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یدی بهاری‌زر فعال کارگری ۴۷ ساله اهل شهر سنندج و ساکن دماوند جهت اجرای حکم ۶ سال حبس به زندان اوین منتقل شد. به گزارش کولبر نیوز، روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ یدی بهاری‌زر فعال کارگری ۴۷ ساله اهل روستای […]
photo 2023 03 15 19 20 34
Telegram Channel