شکنجە اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه توسط اطلاعات سپاه

اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه دوعضو هیئت مدیرە انجمن صنفی معلمین مریوان در حالی که در ششمین روز اعتصاب غذای خود هستند در بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج جهت اعتراف گیری اجباری زیر شکنجە شدید قرار گرفته‌اند.

photo 2022 05 05 23 53 49

بە نقل از ”سازمان حقوق بشری هانا”، ”اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه” عضو هیئت مدیرە انجمن صنفی معلمین مریوان در حالی که در ششمین روز اعتصاب غذای خود هستند در بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج جهت اعتراف گیری اجباری زیر شکنجە شدید قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی در هنگام بازداشت نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتە و با پابند و زنجیر بە بازداشتگاه اطلاعات سپاه مریوان منتقل شده‌اند. این دو فعال صنفی در اطلاعات سپاه مریوان و حتی پس از آن کە بە اطلاعات سپاه سنندج منتقل شدند، جهت اعتراف گیری اجباری مدام زیر شکنجە بودەاند، اما آنها اعلام کردەاند کە فعالیت؛ های آنها صرفاً صنفی بودە است و هیچ اتهام دیگری قابل قبول نیست.

یک منبع موثق دیگر در گفتگو با هانا گزارش داد؛ اطلاعات سپاه در بازداشت‌های پیشتر خود قصد وادار کردن معلمین را بە اعتراف اجباری بە وابستگی کانون صنفی معلمین بە احزاب و جریانات سیاسی را داشتە است، اما هیچکدام از معلمین حاضر بە این کار نشدەاند.

Next Post

پیدا شدن جنازه یکی از سه کولبر مفقود شده در مرز ترکیه

ش مه 7 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it جنازه بارزان میهنی یکی از سه کولبر مفقود شده در مرز ترکیه پس از بیش از صد روز پیدا شد. بنابه گزارش های منتشر شده امروز شنبه 17 اردیبهشت 1401 جنازه ی یکی از سه کولبر مفقود شده در مرز […]
میهنی
Telegram Channel