شرایط وخیم و بلاتکلیفی شصت تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری زاهدان

شصت تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری زاهدان در زندان مرکزی زاهدان در شرایطی وخیم و ضد انسانی قرار دارند.

photo 2023 06 16 18 15 01

به گزارش کولبرنیوز به نقل از حقوق بشر ایران، تعداد دستکم شصت تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری زاهدان در سال ۱۴۰۱، در سلول‌های انفرادی در زندان زاهدان در شرایط بسیار وحشتناکی محبوس هستند .
این زندانیان با دستبند، پابند و چشم بند و بدون هیچگونه رسیدگی، حتی از امکان هواخوری و خرید از فروشگاه، ملاقات و تماس با بستگانشان محروم هستند.
این زندانیان از دسترسی به حمام محروم بوده و تنها با چشم بند و نفر مراقب، امکان استفاده از سرویس بهداشتی را دارند. علاوه بر محدودیت‌های فوق این زندانیان بطور مستمر تحت شکنجه‌های روحی و جسمی برای گرفتن اعترافات اجباری قرار دارند.
بنا بر همین گزارش شش زندانی عقیدتی-سیاسی اهل سنت محکوم به اعدام با اسامی :
ادریس جمشیدزهی، عبدالعزیز ستوان، محسن بر، احسان بر، احمد بر، ارسلان که پیش از این در زندان گوهردشت محبوس بوده و به زندان زاهدان منتقل شده‌اند نیز در همین سلول‌های انفرادی محبوس بوده و در معرض خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند.
ادریس جمشیدزهی ۴۳ ساله اهل شهرستان ایرانشهر و محمد ستوان ۳۳ ساله اهل شهرستان ایرانشهر همراه با دو زندانی دیگر در خرداد سال ۹۶ بازداشت شدند، آن‌ها پس از هفت ماه فشار و شکنجه در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان به بند سه زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند. این زندانیان در اواخر سال ۹۷ از بند ۳ زندان زاهدان به زندان گوهردشت تبعید شده و در بند ۴ سالن ۱۱ نگهداری می‌شدند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کولبر و مصادره بار کولبران در نوارمرزی نوسود

ش ژوئن 17 , 2023
نیروهای هنگ‌مرزی با ایجاد کمین و تیراندازی به سوی کولبران در مسیر مرزی “ملندو” در نوارمرزی نوسود، یک کولبر در حین تعقب و گریز، بر اثر سقوط از کوه زخمی و تعداد زیادی کوله، کولبران را ضبط کردند. به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در مسیر […]
photo 2023 06 17 08 41 51

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی