شاهرود؛ تداوم بازداشت عاطفه رنگریز علی‌رغم تامین وثیقه ١ میلیارد تومانی

علی‌رغم تامین وثیقه‌ای ١ میلیار تومانی توسط خانواده عاطفه رنگریز، دستگاههای امنیتی برای دومین بار از آزادی وی ممانعت به عمل آمده کردند.

photo 2023 09 26 13 05 22

به گزارش کولبرنیوز، علی‌رغم تامین وثیقه ١ میلیارد از سوی خانواده عاطفه رنگریز، نهادهای امنیتی برای بار دوم از آزادی وی ممانعت به عمل آوردند.
لازم به ذکر است که پیش از این هم در تاریخ ۳ مهر به خانواده‌ی این فعال جنبش زنان اطلاع داده بودند که برای او وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین شده و در صورت تودیع وثیقه می‌تواند موقتا از زندان آزاد شود. اما با وجود تامین وثیقه، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شاهرود و ضابط پرونده که در واقع همان مسئول پرونده در اداره‌ی اطلاعات است از آزادی عاطفه رنگریز جلوگیری کرده و میزان وثیقه را به ۱ میلیارد تومان افزایش دادند.
اکنون برای بار دوم با وجود تامین وثیقه‌ی لازم جهت آزادی موقت، بازپرس گفته «عاطفه رنگریز با دستور اداره اطلاعات، نیازمند بازجویی‌های بیشتر است و با آزادی به قید وثیقه او موافقت نکردند».

عاطفه رنگریز صبح روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه با یورش ماموران امنیتی در منزل یکی از بستگان خود در سمنان، بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر منتقل شد و پس از چندی او را به زندان شاهرود منتقل کردند.تومانی از سوی دستگاه قضایی جهت آزادی عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم، فعال حقوق زنان و کارگران و شهروند ساکن دامغان و تهیه آن از توسط خانواده؛ از آزادی وی از سوی نهادهای امنیتی ممانعت به عمل آمده است.
عاطفه رنگریز، شهروند ساکن دامغان، روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد.

عصر روز سه‌شنبه ۲١ شهریورماه ١۴٠٢، عاطفه رنگریز طی تماس تلفنی کوتاهی از حضور خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان خبر داد. ساعاتی پس از بازداشت، به وی اعلام شده بود که در زندان سمنان حضور دارد، اما با گذشت زمان، عاطفه رنگریز متوجه حضور خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان شده بود. 

عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم، فعال حقوق زنان و کارگران و شهروند ساکن دامغان طی تماسی تلفنی که با خانواده خود داشته است، از انتقال خود از بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان به زندان شاهرود خبر داده است. بر اساس این گزارش پس از پایان مراحل بازجویی عاطفه رنگریز در اداره اطلاعات سمنان، نامبرده به زندان شاهرود منتقل شده است.

کولبرنیوز

Next Post

اعتصاب کارگران کارخانه رویا پلاستیک کردستان

چ اکتبر 11 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it روز سەشنبە مهرماه ۱۴۰۲، کارگران کارخانه «رویا پلاستیک» کردستان واقع در شهرک صنعتی شماره یک سنندج، در اعتراض به ساعت کار طولانی و دستمزدهای پایین دست به اعتصاب زدند. بە گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۱۸مهرماه ۱۴۰۲، کارگران کارخانه […]
photo 2023 10 11 11 03 05

You May Like