سکینه پروانه زندانی سیاسی کُرد بیست روز پس از آزادی بار دیگر بازداشت شد

روز سه‌شنبه ١۶ اسفندماه ۱۴۰۱، سکینه پروانه زندانی سیاسی کُرد که بیست روز پیش از زندان آزاد شده بود، بار دیگر در تهران توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد.

photo 2023 03 08 09 51 39

به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ١۶ اسفندماه ۱۴۰۱ سکینه پروانه زندانی سیاسی کُرد اهل قوچان که بیست روز پیش در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ مشمول عفو شده و از زندان آزاد شده بود، بار دیگر در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
سکینه پروانه روز سه شنبه ۶ آبان‌ماه ١٣٩٩ از بند زنان زندان اوین به بند دو-الف اطلاعات سپاه منتقل شد و پس از ساعاتی به زندان قوچان انتقال داده شد. وی پس از گذشت حدود یک ماه از این جابجایی، از زندان قوچان به یکی از بندهای امنیتی اطلاعات سپاه در مشهد منتقل شد و مجدداً پس از حدود یک هفته، در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱٣٩٩ به بند زنان زندان وکیل‌آباد مشهد انتقال یافت.
خانم پروانه در ١٨ بهمن‌ماه ۱٣٩٨ توسط ماموران اطلاعات سپاه دستگیر و پس از یک هفته نگهداری در بازداشتگاهی در مریوان و ۳ روز در سنندج، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تهران موسوم به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از چند روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و سپس اوایل اسفندماه ١٣٩٩ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
این زندانی سیاسی در فروردین ۱۳۹۹ در پی شعارنویسی در زندان اوین همراه با توهین و ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
وی پس از چهار روز نگهداری با دستبند و پابند در سلول انفرادی این زندان به بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد در تهران منتقل و بدون تماس و اطلاع خانواده بستری شد. بعد از گذشت ۲۵ روز او به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد. او اواسط تیرماه امسال از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین انتقال داده شده بود.
خانم پروانه نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام «عضویت در گروه های معاند نظام با هدف بر هم زدن امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت از عضویت در دستجات سیاسی محکوم شد.

سکینه پروانه، فرزند حسن، متولد ۱۳۶۷ از کوردهای کرمانج اهل استان خراسان رضوی است.

Next Post

گرامیداشت روز جهانی زن توسط جمعی از فعالین مدنی شهر سنندج

پ مارس 9 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it امروز چهارشنبه ۱۷ اسفندماه ١۴٠١، مراسم روز جهانی زن از ساعت ۳ تا ۵ بعداز ظهر در سنندج توسط تعدادی از زنان و مردان برابری‌طلب با قراعت بیانیەای برگزار گردید که متن آن در ادامه خواهید خواند. بیانیه جمعی از […]
photo 2023 03 08 22 51 36
Telegram Channel