سنندج‌؛ برگزاری آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ژینا مدرس‌گرجی

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ژینا مدرس‌گرجی فعال حقوق زنان شهر سنندج در دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد.

telegram cloud photo size 4 5769433481888251124 y

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه ٢٢ شهریورماه ۱۴۰۲، آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ژینا مدرس‌گرجی فعال حقوق زنان شهر سنندج در دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد. بر اساس این گزارش، ژینا مدرس‌گرجی از بابت اتهامات «تشکیل دستە و گروە غیر قانونی با هدف براندازی نظام، عضویت در گروه‌های داخل کشور در راستای بر هم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به دفاع از خود پرداخته است.

در این گزارش آمده است جوامیر عبداللهی و عثمان مزین در اولین جلسه دادگاه و جوامیر عبداللهی و شورش توحیدی در دومین جلسه دادگاه به عنوان وکلای خانم مدرس‌گرجی دفاعیات را انجام داده‌اند.

ژینا مدرس‌گرجی در تاریخ ۱٢ تیرماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد.

وی در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی در سنندج منتقل شد. ژینا مدرس‌گرجی نهایتاً در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۲، به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد.

وی پیش‌تر نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. او  اواخر شهریورماه سال ١۴٠١ بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد. وی نهایتاً هشتم آبان‌ماه ١۴٠١، با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

ژینا مدرس‌گرجی، پیش از این عنوان کرده بود: وثیقه‌‌ام یک میلیارد تومان شد و اتهامم به تشکیل گروه برای براندازی تغییر کرد. تفهیم اتهام شدم. وکیلم دفاعیه را نوشتند و منتظر جلسه دادگاهی هستیم. این سومین بار است که اتهامم عوض می‌ شود.

نهایتاً جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ژینا مدرس‌ گرجی در تاریخ ۲۳ بهمن‌‌ماه ١۴٠١ در دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد. در جریان این جلسه خانم مدرس‌‌گرجی با اتهاماتی از قبیل «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه و دستجات و نشر اکاذیب» به دفاع از خود پرداخت.

Next Post

زخمی شدن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو در محور زاهدان به خاش

چ سپتامبر 13 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی یک دستگاه خودرو سوختبر در محور زاهدان به خاش، زخمی شد. به گزارش کولبر نیوز، به نقل از حال‌وش، امروز ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی یک دستگاه خودرو سوختبر در […]
2023 09 13 16.25.58
Telegram Channel