سقز؛ محکومیت سلیمان عبدی فعال صنفی معلمان به حبس و شلاق

سلیمان عبدی، عضو انجمن صنفی معلمان کردستان-سقز به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی در تجمع در قبرستان آیچی سقز» توسط شعبه ١٠۵ دادگاه کیفری دو سقز به ۸ ماه حبس تعزیری و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شد.

image 22

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲، سلیمان عبدی، عضو انجمن صنفی معلمان کردستان-سقز به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی در تجمع در قبرستان آیچی سقز» توسط شعبه ١٠۵ دادگاه کیفری دو سقز به ۸ ماه حبس تعزیری و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شد.
بر اساس گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، دادگاه حکم ۸ ماه حبس تعزیری این فعال صنفی را به ۷۲۰ ساعت تدریس به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی تبدیل و ۷۰ ضربه شلاق تعزیری او را به مدت دو سال به حالت تعلیق در آورده است.

سلیمان عبدی در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. ماموران ضمن تفتیش منزل وی، شماری از وسایل دیجیتال این معلم و خانواده‌اش را ضبط کردند.
آقای عبدی اوایل فروردین‌ماه ١۴٠٢، جهت انجام مراحل بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل و روز چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ١۴٠٢، با پایان مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان سقز منتقل شده بود.
سلیمان عبدی، معلم و عضو انجمن صنفی معلمان کردستان شاخه سقز و زیویه، پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

Next Post

سقز؛ بازداشت خالد عبدالله‌زاده توسط نیروهای امنیتی

پ جولای 20 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it خالد عبدالله‌زاده توسط نیروهای امنیتی شهر سقز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. به گزارش کولبرنیوز، روز دوشنبه ٢۶ تیرماه ۱۴۰۲، خالد عبدالله‌زاده شهروند اهل شهر سقز توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل […]
image 23
Telegram Channel