سردشت‌‌؛ دو برادر پس از دو سال از زندان آزاد شدند

هادی اسماعیل‌نژاد و پیشوا اسماعیل‌نژاد دو برادر اهل سردشت پس از تحمل ۲۴ ماه حبس از زندان مهاباد آزاد شدند.

دو برادر پس از دو سال از زندان آزاد شدند

به گزارش کولبر نیوز هادی اسماعیل‌نژاد و پیشوا اسماعیل‌نژاد، چهارم اردیبهشت‌ماه ١٣٩۸ توسط نیروهای امنیتی شهر سردشت بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی شهر ارومیه منتقل شدند، این دو برادر به مدت ۳ ماه تحت شدیدترین شکنجه‌ها و بازجویی‌ها قرار گرفته بودند.

هادی اسماعیل‌نژاد و پیشوا اسماعیل‌نژاد توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سردشت به اتهام «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده و قرار دادن آن در اختیار دیگران با هدف بر هم زدن امنیت کشور» و «همکاری با دشمن»، هر کدام محکوم به ۳ سال حبس شده بودند. نهایتاً در دادگاه تجدیدنظر استان حکم این دو برادر به ۲ سال حبس تعزیری برای هرکدام تبدیل شد.
این دو برادر پس از ٩ ماه از زندان ارومیه به زندان مهاباد منتقل شده بودند و نهایتاً پس از ۲۴ ماه حبس، طی چند روز گذشته پس از پایان دوران حبس از زندان مهاباد آزاد شدند.

کولبرنیوز

Next Post

آنیشا اسداللهی به دادسرای اوین احضار شد

ش فوریه 25 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it آنیشا اسداللهی معلم، فعال کارگری و مترجم رسمی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه «جهت اخذ آخرین دفاعیات» به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ تهران-زندان اوین احضار شد. به گزارش کولبر نیوز […]
اسداللهی به دادسرای اوین احضار شد

You May Like