سراوان؛ یک سوختبر بلوچ توسط افراد مسلح کشتە شد

یک سوختبر بلوچ توسط سرنشینان مسلح دو خودرو در محور سراوان با ضرب گلولە کشتە شد.

Screenshot 2023 12 11 203644

به گزارش کولبرنیوز، ظهر امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ توسط سرنشینان مسلح دو خودرو سواری در ورودی شهر جالق واقع در شهرستان گلشن در اثر تیراندازی مستقیم و اصابت گلولە به ناحیه سر کشته شد.

هویت این سوختبر جان باخته « امیر شهنوازی» حدودا ۳۲ ساله فرزند غفور متاهل و دارای سه فرزند اهل و ساکن روستای اسلام‌آباد گرنچین واقع در شهرستان خاش توسط حال وش احراز شده است.

طبق اطلاعات رسیده، امیر یک سوختبر بوده که پس از خالی کردن بار سوخت در مرز در مسیر برگشت توسط سرنشینان مسلح دو خودرو سواری در محدوده ی ورودی شهر جالق با شلیک مستقیم در اثر اصابت گلوله به ناحیه سر جان خود را از دست داده است.»

یک منبع در خصوص هویت این افراد مسلح ناشناس که در گزارشات اولیه سارق عنوان شده‌اند به منابع محلی گفته است:« احتمال اینکه این اشخاص سارق نباشد زیاد هست و سارقین در روز روشن و با دو خودرو و افراد مسلح دست به سرقت نمیزدند و سابق این کار نبوده است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

س دسامبر 12 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک کولبر اهل پاوه با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شد. بە گزارش کولبرنیوز، بامداد امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ١٤٠٢، یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوار مرزی نوسود زخمی شد.هویت این کولبر، «فردین (فامیلی نامشخص)» اهل […]
photo1702370256
Telegram Channel