سراوان؛ کشتە شدن یک سوختبر بلوچ

در پی واژگونی خودرو در شهرستان سراوان، یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد.

Screenshot 2024 01 11 080602

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، در پی ترکیدن لاستیک یک خودرو سوختبر بلوچ در منطقه مرزی کوهک واقع در شهرستان سراوان منجر به واژگونی خودرو شده که راننده بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

هویت این سوختبر بلوچ «احمد دهواری» حدودا ۲۳ ساله فرزند جان محمد ساکن منطقه اسپیچ شهر سراوان احراز شده است.

به گفته منابع محلی: « صبح امروز لاستیک خودرو احمد در محور منطقه مرزی کوهک ترکیده و منجر به واژگونی خودرو و جان باختن وی شده است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

خاش؛ کشتە شدن دومین سوختبر بلوچ در ٢٤ ساعت گذشتە

پ ژانویه 11 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو در محور خاش-سراوان، جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، روز گذشته چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، در پی واژگونی خودرو سوختبر در محور سراوان_خاش یک شهروند […]
Screenshot 2024 01 11 081754
Telegram Channel