سراوان؛ کشته و زخمی شدن سه سوختبر از جمله یک کودک سوختبر در حادثه رانندگی

برخورد دو دستگاه خودرو سوختبر در محور مرزی سراوان، منجر به کشته شدن دو سوختبر و مجروحیت یک کودک سوختبر ۱۲ ساله شد.

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲، در پی برخورد دو دستگاه خودروی تویوتا وانت سوختبر و سمند در محور مرزی سراوان در محدوده آب‌انار، دو سوختبر بلوچ کشته و یک کودک سوختبر ۱۲ ساله نیز بشدت زخمی شد.

بر اساس این گزارش، هویت یکی از سوختبران جانباخته، «حسام‌الدین شجاعی‌مهر» ۲۲ ساله، فرزند دوست‌محمد، اهل روستای شیرانزاد بم‌پشت، و کودک سوختبر مجروح نیز «میر زیب درزاده» ۱۲ ساله، فرزند اکبر، اهل و ساکن روستای سوخته مک بم‌پشت واقع در شهرستان سراوان عنوان شده است.

از هویت دیگر سوختبر جانباخته، تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به ذکر است، این کودک سوختبر مجروح جهت مداوا به بیمارستان سراوان منتقل شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

سراوان؛ کشته شدن دو سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی مرصاد

د دسامبر 11 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it دو سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی مرصاد در مرز شمسر سراوان کشته شدند. بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از کمپین فعالین بلوچ، شامگاه شنبە ١٨ آذرماه ١٤٠٢، نیروهای نظامی مرصاد در مرز شمسر سراوان بە سمت گروهی […]
photo 2023 12 11 09 41 35
Telegram Channel