سراوان؛ مجروح شدن چهار شهروند از جمله دو سوختبر بلوچ

در پی برخورد دو خودرو در سراوان، چهار سوختبر به شدت مجروح شدند.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، روز جمعه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۳، در پی برخورد یک‌ خودروی سوختبر با یک خودرو عبوری حدفاصل روستای کناری واقع در شهرستان سراوان چهار سرنشین دو‌ خودرو از جمله دو سرنشین خودرو سوختبر مجروح شدند.

از هویت مجروحین تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

به گفته منابع محلی: «بعد از ظهر امروز در پی برخورد دو دستگاه خودرو سوختبر و عبوری از سرنشینان دو خودرو چهار سرنشین دو خودرو مجروح شده و به بیمارستان رازی سراوان منتقل شدند.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع کوردستان؛ ده‌ها هکتار طعمه حریق شد

ش ژوئن 8 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it طی دو روز گذشته، آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مراتع و جنگل‌های مناطق پاوه، جوانرود و سرپل‌ذهاب رخ داده که منجر به سوختن ده‌ها هکتار از اراضی طبیعی این مناطق شده است. به گزارش کولبرنیوز، آتش‌سوزی‌ها از عصر پنج‌شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ […]
photo 2024 06 08 12 24 18
Telegram Channel