سراوان؛ اذیت و آزار و اخاذی از سوختبران توسط نیروهای سپاه

نیروهای سپاه در بم پشت، سراوان اقدام بە اذیت و آزار و اخاذی از سوختبران بلوچ کردند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش؛ روز یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲، نیروهای سپاه پاسداران در منطقه مرزی، روستای گروانی واقع در بخش بم‌پشت از توابع شهرستان سراوان، با مسدود کردن مسیر تردد سوختبران آنها را مورد اذیت و آزار قرار داده و سوخت اخاذی کرده بودند.

بە گفتە منابع محلی، نیروهای نظامی سپاه پاسداران با وجود همراه داشتن کارت رزاق، این سوختبران را مورد اذیت و آزار قرار داده و ساعت‌ها در این منطقه متوقف کرده و با خالی کردن یک گالن سوخت بنزین از هر خودرو سوختبر به آنان اجازه تردد داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

جمهوری اسلامی مجرم ردیف اول پرونده خشک شدن دریاچه ارومیه

س ژانویه 9 , 2024
طرح‌هایی که طی دو سال گذشته برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه اجراء شده در عین این‌که بسیار ناکارا و حتی از لحاظ کارشناسی ساده‌لوحانه بوده‌اند، همگی شکست خورده‌اند و متاسفانه امروز این دریاچه در آستانه خشک شدن کامل قرار دارد. مقامات جمهوری اسلامی که خود مسبب سرنوشت کنونی […]
image 1

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی