زمین‌لرزە در افغانستان؛ تعداد جان‌باختگان و مجروحان بە بیش از دو هزار و پانصد نفر رسید

بعد از زلزله ویرانگر روز شنبه در ولایت هرات در غرب افغانستان، بامداد امروز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ١٤٠٢، زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۶.۳ درجه ریشتر بخشی از ولایت هرات در غرب افغانستان را لرزاند. این دومین زمین‌لرزه قدرتمند این کشور پس از روز شنبه است که منجر به مرگ دست‌کم دو هزار و ۴۰۰ نفر شد.

photo 2023 10 11 19 31 21

بە گزراش کولبرنیوز، بعد از زلزله ویرانگر روز شنبه در ولایت هرات در غرب افغانستان، بامداد چهارشنبه ۱۹ مهرماه ١٤٠٢، زلزله‌ای دیگر به بزرگی ٦.٣ ریشتر بخشی از ولایت هرات در غرب افغانستان را لرزاند. این دومین زمین‌لرزه قدرتمند این کشور پس از روز شنبه است که طبق گزارش‌ها از داخل افغانستان منجر به مرگ بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر، زخمی شدن بیش از دو هزار تن دیگر و همچنین آوارە شدن هزاران نفر از شهروندان این مناطق شد.
بر اساس معلومات مرکز زمین‌شنناسی، شدت این زلزله مانند زلزله روز شنبه ۶.۳ درجه ریشتر و مرکز آن در حدود ۲۸ کیلومتری شمال غرب شهر هرات در عمق ده کیلومتری زمین بوده است.
بنا بە گفتەهای یک نماینده تیم امداد و نجات، در پی این زمین لرزە دست‌کم یک تن کشته و ۱۲۰ تن دیگر زخمی شدند.
بنا بە گفتە منابع محلی، زمین لرزه روز چهارشنبه تمامی ۷۰۰ خانه روستای چاهک را با خاک یکسان کردە است. با اینحال تاکنون در چاهک هیچ تلفات جانی گزارش نشده است، زیرا مردم در این هفته به دلیل پس‌لرزه‌های متوالی و از ترس جان خود در چاه‌ها پناه گرفته‌ بودند.

کولبرنیوز

Next Post

مهاباد؛ بازداشت یک نوجوان ١٩ ساله توسط نیروهای امنیتی

چ اکتبر 11 , 2023
پیشوا ابراهیم‌پور نوجوان ١٩ ساله اهل شهر مهاباد توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ١٨ مهرماه ۱۴۰۲، پیشوا ابراهیم‌پور نوجوان ١٩ ساله اهل شهر مهاباد توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.  […]
IMG 3029

You May Like