زخمی شدن یک سوختبر بلوچ در زابل + ویدیو

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور زابل به سفیدآبه زخمی شد.

به گزارش رسیده چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور زابل به سفیدآبه مجروح شد. هویت این سوختبر “محمد‌” (فامیلی نامشخص) می‌باشد.
به گفته منابع محلی، مسیر زابل به سفیدآبه بدلیل غیراستاندارد بودن و چاله‌های فراوان سبب شده‌ هر از گاهی خودروهای عبوری دچار سانحه شوند و وعده‌های‌ نماینده مجلس زابل برای آسفالت این مسیر تاکنون عملی نشده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

متن، سخنرانی رفيق جمال چراغ ویسی در مراسم اول مه ١٣٦٨ سنندج

پ آوریل 27 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it متن، سخنرانی رفيق جمال چراغ ویسی در مراسم اول مه ١٣٦٨ سنندج رفقای کارگر! خوش آمديد، امروز روز جهانی کارگر و جشن جهانی خودمان است. جشن روز کارگر بر همه ما پيروز باد. همانطور که رفيق مجری برنامه اعلام کرد، […]
image 35
Telegram Channel