زخمی شدن چند کولبر در مرز “کیلە” بانه

شامگاه جمعە ١٢ خردادماه ١٤٠٢، در اثر برخورد خودرو نظامی نیروهای رژیم و زیرگرفتن چند کولبر در مرز “کیلە” بانە، تعدادی از این کولبران مجروح شدند.

photo 2023 06 03 14 17 03 1

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه جمعە ١٢ خردادماه ١٤٠٢، در اثر برخورد خودرو نظامی نیروهای رژیم با چند کولبر و زیر گرفتن تعمدی این کولبران در مرز “کیلە” بانە، تعدادی از این کولبران مجروح شدند. گفته می‌شود که یکی از کولبران به شدت از ناحیه “پا” آسیب دیده و جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است. تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی از هویت این کولبران در دسترس نیست.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ١۴٠١ جمعاً ٢٣۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، مین از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ٣٩ کولبر معادل (%١٧) کشته و ١٩۵ کولبر معادل (%٨٣) زخمی شده‌اند.
از مجموع ٢٣۴ کولبری کە در سال ١۴٠١ کشتە و زخمی شدەاند، جمعاً ١٧٢ مورد معادل (%٧۴) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفتە است.

کولبرنیوز

Next Post

نامه سرگشاده فعال کارگری علی نجاتی به بهانه اجلاس سالانه سازمان جهانی کار در ژنو

ش ژوئن 3 , 2023
صدای ما را از پشت میله‌های زندان و کف خیابان‌ها بشنوید! من یک کارگر بازنشسته هستم که عمری در رنج و کار و زحمت زیسته‌ام.زندگی و سرنوشت من به مانند میلیون‌ها کارگر دیگر با ستم و استثمار و فقر رقم خورده است.آن زمان که من بعنوان یک کارگر شاغل در […]
photo 2023 06 03 15 21 42

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی