دوستان و دشمنان “انقلاب ژینا” چه کسانی هستند؟

image 26

سفر رضا پهلوی فرزند شاه سابق ایران به اسرائیل و دیدار وی با سران حزب راستگرای حاکم، از جمله با نتانیاهو از جانب رسانه‌های وابسته به جریان راست اپوزسیون از جمله، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و غیره، با سر و صدای زیاد تبلیغ شده است. این سفر در عین حال در شرایطی انجام می‌گیرد که این روزها تظاهرات میلیونی در اسرائیل علیه نتانياهو در جریان است.

اگر کسی بپرسد کە این آقازادە بە نمایندگی از کدام بخش مردم و اپوزیسیون مشغول چانەزنی سیاسی است پاسخ چیست؟ سلطنت‌طلبان و ناسیونالیست‌های افراطی ایران بخش کوچکی از اپوزیسیون ایرانی را تشکیل می‌دهند.
پروژە من “وکالت می‌دهم” علی‌رغم تبلیغات گستردە رسانە‌های فارسی زبان چیزی جز سرافکندگی برای آنان به دنبال نداشت.
جمع شش یا هشت نفرە “همبستگی…” هم کە عملاً مُردە بدنیا آمد. چند هفتە تبلیغات رسانە‌ای، چند مصاحبە و آخرش هم بدون آن‌که رسماً اعلام کنند بە بایگانی دیگر پروژە‌های شکست‌خوردە پیوست. این اقازادە کە مهمترین هنر و سرمایە‌اش تعلق بە خانوادە سلطنتی سقوط کردە ایران است نمی‌تواند نمایندە مردم ایران باشد.
نشستن و گفتگو با یکی از فاسدترین و جنایتکارترین رهبران اسرائیل چە دستاوردی برای مردم ایران خواهد داشت؟ دلالان سیاسی و کار چاق‌کن‌های رسانەهای فارسی زبان تلاش می‌کنند از قباحت این سفر کم کنند و بە داستان‌سرایی دربارە دیدارهای رضا پهلوی در اسرائیل پرداخته‌اند.

اگر سلطنت پهلوی مردم را دست‌کم گرفت، تحقیر و سرکوب کرد در نهایت بهای سنگینی برای حماقت سیاسی و محاسباتی خود پرداخت، مهمان ناتانیاهویی که دستانش به خون مردم ستمدیده فلسطین آغشته است، هم قادر نخواهد شد خود را بە مردم ایران تحمیل نماید.
راە سرنگونی حکومت اسلامی و تحقق آزادی در ایران از نشست با نتانیاهو و سیاستمدران راست افراطی عبور نخواهد کرد. انقلاب مردم ایران از طریق همبستگی با مردم مترقی و آزادی‌خواه، اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های مدنی و پیشرو در جهان تقویت می‌شود نه در پیوند با راستگرایان ارتجاعی در گوشه و کنار جهان، امثال آنهایی که در اسرائیل بر سر قدرت هستند.
بدون شک این‌گونه بازی‌های سیاسی نتیجه‌ای جز شکست برای بازیگران آن به بار نخواهند آورد. زنان و مردان مبارز در کوردستان، بلوچستان، در مراکز کارگری، در دانشگاه‌ها، در کوچه‌ها و خیابان‌ها که شکوهمندترین مبارزه یک قرن گذشته خود را شکل داده و رهبری کرده‌اند، به دلالان سیاسی راست اپوزیسیون رژیم امکان نخواهند داد، مسیر آزادی‌خواهانه و رهایی‌بخش و انسانی آنان را عوض کنند. مردم اجازه نخواهند داد بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی سیاست‌ها و فجایع دو نظام سلطنتی و اسلامی تکرار شوند. این انقلاب در پی برقراری جامعه‌ای است که در آن خبری از ستم، سرکوب، تبعیض و نابرابری، فقر و گرسنگی، بی‌سوادی و محرومیت و آسیب‌های دردناک اجتماعی نباشد. دستیابی به چنین جامعه‌ای، هم پیمانانی از جنس خود را می‌خواهد، نه جنایتکارانی مانند رهبران دست راستی اسرائیل که مورد نفرت مردم ستمدیده فلسطین، بخش وسیعی از جامعه اسرائیل و مورد شریف در سراسر جهان هستند.

کولبرنیوز

Next Post

خوانش واسازانه مرگ دیگری (مورد مطالعه: مرگ کولبران)

پ آوریل 20 , 2023
نویسندگان: جمال محمدی، امید جهانگیری و سامان کاکەممی پژوهش مورد اشاره با تشبیه کولبر به اسطوره سیزیف کامو آغاز می‌شود، کولبر و سیزیف هردو محکومند تا ابدالدهر به بالا بردن سنگ/کالا به بالای کوه و سپس فرود امدن و انجام مجدد آن، کولبر/سیزیف در دیالکتیکی از هستی و نیستی، میان […]
image 18

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی