دشتیاری؛ غرق شدن دو سوختبر بلوچ

دو سوختبر بلوچ در خور باهو در شهرستان دشتیاری غرق شدند.

Screenshot 2024 02 06 081136

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، روز شنبه ١۴ بهمن ماه ۱۴۰۲، در پی طوفانی شدن دریا در منطقه خور کلانی واقع در شهرستان دشتیاری، دو سوختبر بلوچ غرق شدند که جسد یک نفر در خور کنتانی واقع در منطقه جیونی واقع در پاکستان امروز صبح پیدا شد و تا لحظه تنظیم تنظیم خبر جستجو برای یافتن جسد سوختبر دیگر ادامه دارد.

هویت شهروند جان باخته، «شریف بلوچ» فرزند عمر، متاهل و دارای پنج فرزند و اهل روستای چاشی بیلک (عمر بازار) واقع در بخش پلان از توابع شهرستان چابهار عنوان شده است.

به گفته منابع محلی: «قایق شریف که به همراه یک سوختبر دیگر برای سوختبری رفته بودند، پس از مواج شدن دریا واژگون و غرق شده و جسدش امروز در منطقه خور کنتانی واقع در جیونی پیدا شده است.»

تا لحظه تنظیم گزارش از هویت سوختبر دیگر اطلاعی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

چابهار؛ جان‌باختن یک کودک بر اثر سقوط در گودال آب

س فوریه 6 , 2024
یک کودک چهار ساله بلوچ بر اثر سقوط در داخل هوتک (گودال آب) در شهرستان چابهار غرق شده و جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک کودک بلوچ بر اثر سقوط در گودال آب جان خود را از دست داد. هویت این […]
photo 2024 02 06 17 31 39

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی