دزفول؛ مصدوم شدن هفت کارگر زن در سانحه رانندگی

در پی وقوع یک سانحه رانندگی برای یک دستگاه وانت‌بار حامل کارگران زن کشاورزی در محور منتهی به چهار راه آوج شهرستان دزفول در استان خوزستان، هفت نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

photo 2024 06 07 10 40 56

بە گزارش کولبرنیوز، این حادثه صبح روز دوشنبه، ١٤ خردادماه ١٤٠٣ رخ داد. علت دقیق وقوع این سانحه رانندگی در حال حاضر در دست بررسی است. مصدومان این حادثه که همگی از کارگران زن شاغل در مزارع کشاورزی بودند، پس از دریافت اقدامات اولیه درمانی توسط عوامل امدادی به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافتند. وضعیت عمومی مصدومان گزارش شده است.

این سانحه رانندگی در حالی رخ می‌دهد که در ماه‌های اخیر شاهد وقوع حوادث رانندگی متعددی برای کارگران زن در استان خوزستان بوده‌ایم. در دی‌ماه سال گذشته نیز واژگونی یک دستگاه وانت‌بار حامل کارگران زن کشاورزی در محور دزفول، ٩ زخمی بر جا گذاشت. همچنین در ١٢ خرداد ماه سال جاری، ٥ کارگر زن زنگوله چین در پی واژگونی یک دستگاه سواری در محور دهدشت به گچساران، کشته و زخمی شدند.
این سلسله حوادث ناگوار، ضرورت توجه بیشتر به ایمنی حمل و نقل کارگران، به ویژه در مناطق روستایی و مزارع کشاورزی را بیش از پیش آشکار می‌کند.

لازم به ذکر است، مجموعاً در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ کارگر (۲۰۹۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن) جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۹۰۰ نفر بود، ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

Next Post

جوانرود؛ کشته و زخمی شدن ١٨ کارگر فصلی در حادثه رانندگی

ج ژوئن 7 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it صبح روز جمعه هجدهم خردادماه ۱۴۰۳ در یک حادثه رانندگی در حوالی بانی‌گولان جوانرود، ١٨ کارگر فصلی کشته و زخمی شدند. به‌گزارش کولبرنیوز یک دستگاه وانت نیسان که حامل تعدادی کارگر فصلی بود، در حوالی بانی‌گولان جوانرود با یک دستگاه […]
و زخمی شدن ١٨ کارگر فصلی در حادثه رانندگی
Telegram Channel