خطر گرفتار شدن سوختبران در رودخانه پیرکور و نهنگ در پی بارش بارش شدید

بارش شدید و وقوع سیل، نگرانیها را از خطر گرفتار شدن سوختبران بلوچ در هر دو رودخانه پیرکور و نهنگ، افزایش داده است.

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال وش، در روزهای گذشته بارش شدید و وقوع سیل در مناطق مرزی شهرستان سرباز، نگرانیها را از خطر گرفتار شدن سوختبران بلوچ در هر دو رودخانه پیرکور و نهنگ افزایش داده است.

لازم به ذکر است که وقوع سیل در ماه گذشته در رودخانه‌های پیرکور و نهنگ، علیرغم خسارات مادی بسیار، منجر به جان باختن و مفقود شدن دست‌کم ۲۰ سوختبر شد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

مهاباد؛ محکومیت پنج نفر از بازداشت‌شدگان انقلاب ژینا به ۵۰ سال و ۶ ماه حبس

چ آگوست 30 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it صلاح موسوی‌راد، رحیم شمعی، یاسین مصطفی‌پور، یهنام راسخ‌نیا و ایرج ابراهیم‌زاده، پنج شهروند اهل مهاباد و ارومیه که در جریان خیزش انقلابی ژینا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، جمعاً به ۵۰ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. به […]
telegram cloud photo size 4 6012758149599182670 y
Telegram Channel