خطر دیپورت یک پناهنده سیاسی کورد با خانواده‌اش از ترکیه به ایران

شش روز از انتقال پیمان میرزایی پناهنده کورد به کمپ دیپورت پناهندگان دز ترکیه می‌گذرد.

photo 2023 03 12 08 51 01

به گزارش کولبر نیوز پیمان میرزایی با وجود این‌که خود و خانواده‌اش قبولی کمیساریای عالی پناهندگان را دارد، اما در مصاحبه با اداره مهاجرت ترکیه جواب منفی (ردی) گرفته‌اند و با خطر دیپورت به ایران مواجه شده‌اند. لازم به ذکر است پرونده آن‌ها در دادگاه هم به نتیجه مثبتی نرسیده است.
پیمان میرزایی و خانواده‌اش بیش از یک دهه است در مسیر کوچ اجباری و پناهندگی گرفتار شده‌اند. آن‌ها دو فرزند دارند که یکی در اقلیم کردستان و دیگری در دنیا به دنیا آمده است. این خانواده چندین سال است قبولی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را دارند.

پیمان میرزایی از شش روز پیش به کمپ دیپورتی انتقال داده شده است و
با وجودی که قبولی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را دارند، تاکنون هیچ اقدام حمایتی از طرف این سازمان برای آن‌ها انجام نگرفته است.
در این شرایط که جمهوری‌اسلامی با وحشیانه‌ترین شکل ممکن با معترضان برخورد می‌کند دیپورت مخالفان رژیم ایران باعث به خطر افتادن جان آن‌ها خواهد شد.

Next Post

کشته و زخمی شدن ۱۲ نفر بر اثر آتش‌سوزی محل اسکان کارگران

ی مارس 12 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it جمعه شب حادثه آتش‌سوزی در محل اسکان کارگران کشاورزی در شهرک علایین شهر ری باعث مرگ ۵ نفر و مصدومیت ۷ نفر دیگر شد. بر اساس گزارش سخنگوی سازمان آتش نشانی، در این آتش سوزی که جمعه شب بر اثر […]
photo 2023 03 12 08 55 40
Telegram Channel