خبر فوری؛ اسکندر (سوران) لطفی پس از ۱۰٨ روز بازداشت آزاد شد

اسکندر (سوران) لطفی سخنگوی شورای تشکل های صنفی فرهنگیان امروز چهارشنبه ۲۶ مردادماە ١٤٠١ پس از ۱۰٨ روز بازداشت، به قید وثیقه ۲ میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان تکمیل پرونده از زندان آزاد شد.

لطفی

بنابه‌گزارش رسیده به کولبر نیوز بامداد روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه، اسکندر لطفی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه پس از بازداشت توسط اطلاعات سپاه جهت بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج منتقل شدند.

روز دوشنبه نهم خردادماه، اسکندر لطفی در اعتراض به تداوم بازداشت غیرقانونی و تحت فشار قرار دادن وی برای اخذ اعترافات اجباری دست به اعتصاب غذای خشک زد. پس از اعتصاب غذای خشک اسکندر لطفی با تصمیم شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، از روز پنج‌شنبه دوازدهم خردادماه، ٦١ فعال صنفی معلمان در حمایت از اسکندر لطفی اعتصاب غذا کردند.

شامگاه روز دوشنبه شانزدهم خردادماه، اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان–مریوان اعتصاب غذای خشک خود را به اعتصاب غذای تَر تبدیل کرد.

روز سەشنبە هفدهم خرداد ماە صالح نیکبخت، وکیل پایه یک دادگستری در رابطه با آخرین وضعیت اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان در صفحه توییتر خود نوشته است: “موکلم اسکندر لطفی معلم که از ۹ روز پیش اعتصاب غذا کرده است از مریوان به شهر نامعلومی منتقل شده، جانش در خطر است”، که پس از چند روز مشخص شد که اسکندر لطفی نیز همانند شعبان محمدی و مسعود نیکخواه جهت ادامه بازجویی‌ها و در ادامه همان سناریوی سوخته نهادهای امنیتی به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، رسول بداقی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی از دیگر معلمان بازداشتی هستند که همچنان در بند رژیم زندانی‌اند.

پیش‌تر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران نیز در اعتراض به این شیوه برخورد نهادهای امنیتی در پیامی در کانال تلگرامی این شورا، ضمن محکوم کردن این شیوه‌های غیر قانونی، حمایت خود را از این معلمان صادق که دو دهه در راستای کنشگری صنفی و آموزش رایگان همه مضایق را به جان خریده‌اند، اعلام کرد و خواهان برگزاری شرایط عادلانه دادگاه آنها شد. این شورای همچنین باور دارد که، بی‌تردید در دادگاهی صالحه حکم برائت این معلمان شریف صادر خواهد شد.

Next Post

تداوم بازداشت رضا شهابی و حسن سعیدی با وجود اتمام مراحل بازجویی

چ آگوست 17 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it چهارمین ماه بازداشت دو فعال کارگری رضا شهابی و حسن سعیدی با وجود اتمام‌مراحل بازجویی وبسته شدن پرونده. به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، رضا شهابی و‌ حسن سعیدی، از اعضای شناخته شده و فعال سندیکای کارگران […]
photo 2022 08 17 21 26 08
Telegram Channel