خاش؛ آتش‌سوزی یک خودرو سوختبر

یک خودرو سوختبر در شهرستان خاش، دچار حریق شده و از سرنشینان خودرو اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، بامداد روز پنج‌شنبه یک خودرو سوختبر در حین حرکت در بزرگراه ورودی شهرستان خاش مقابل مقر سپاه پاسداران، به دلایل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده و گفته می‌شود از سرنوشت و وضع سلامت سرنشینان خودرو اطلاعی در دست نیست.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

راسک؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ

پ مه 30 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it بر اثر واژگونی خودرو در شهرستان راسک، یک سوختبر بلوچ جانباخت. به گزارش کولبرنیوز، روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی انحراف یک دستگاه خودرو سوختبر از مسیر حرکت در محدوده هدار واقع در شهرستان راسک که منجر به […]
photo 2024 05 30 19 57 44
Telegram Channel