جان باختن یک نوجوان سوختبر در‌ محور سوران به مهرستان

یک نوجوان سوختبر بلوچ که با موتور سوختبری می‌کرد بر اثر سانحه رانندگی در محور سوران به مهرستان جان خود را از دست داد.

photo 2023 08 25 21 52 29

به گزارش کولبرنیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ روز پنج‌شنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۲، یک نوجوان سوختبر بلوچ در پی سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. هویت این نوجوان “مهران حسین زهی” ۱۷ ساله فرزند حمید، اهل روستای پرکن از توابع شهرستان سراوان می‌باشد.
بر اساس این گزارش در محور سوران به مهرستان یک خودروی سواری با موتور این سوختبر تصادف کرده و نامبرده به شدت مجروح شده است. این نوجوان سوختبر پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

گیلان؛ آزادی واحده خوش‌سیرت و نگین رضایی، دو فعال حقوق زنان

ش آگوست 26 , 2023
روز پنج‌شنبه ٢ شهریورماه ١٤٠٢، واحده خوش‌سیرت و نگین رضایی، دو فعال حقوق زنان استان گیلان با تودیع وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شدند. به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه ٢ شهریورماه ١٤٠٢، واحده خوش‌سیرت و نگین رضایی، دو فعال حقوق زنان استان گیلان با تودیع وثیقه از زندان لاکان […]
photo 2023 08 25 22 14 47

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی