جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو در محور خاش

یک دستگاه خودرو سوختبر پس از انحراف از مسیر جادە و واژگونی خودرو، دچار حریق شدە و یک سوختبر بلوچ بر اثر این حادثە جان خود را از دست داد.

photo 2023 10 01 21 09 20

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، یک دستگاه خودرو سوختبر پس از انحراف از مسیر جادە و واژگونی خودرو، دچار حریق شدە و در پی آن یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد.

هویت این سوختبر بلوچ «مجید باران‌زهی» اهل و ساکن منطقه شیرآباد زاهدان گزارش شده است.


سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.
گزارشات داخلی وابسته به حکومت نیز در سال ۱۴۰۱، از جانباختن دست‌کم ١٦٨ سوختبر بلوچ تنها در محور ایرانشهر– سرباز خبر دادەاند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ هفت کشته و زخمی از جمله دو سوختبر در پی تصادف و آتش‌سوزی خودرو

ی اکتبر 1 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it در پی تصادف و آتش‌سوزی دو دستگاه خودرو سایپا و تویوتا وانت سوختبر در محور جالق بە سراوان، شش تن از جملە دو سوختبر جان خود را از دست دادە و یک کودک نیز زخمی شدە است. بە […]
photo 2023 10 01 21 24 19

You May Like