جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی حادثه جاده‌ای

یک سوختبر بلوچ بر اثر حادثه جاده‌ای و سوختگی شدید در منطقه مرزی ریمدان جانش را از دست داد.

photo 2023 01 01 22 42 01

به گزارش کولبر نیوز روز یکشنبه ١١ دی‌ماه ١۴٠١، یک سوختبر بلوچ در حادثه‌ای جاده‌ای و حریق خودرو در منطقه مرزی ریمدان جان خود را از دست داد. هویت این شهروند بلوچ “صمد تیرخون” ٢٠ ساله، فرزند دادین و اهل روستای کرگی از توابع شهرستان دشتیاری عنوان شده است.
گفته می‌شود خودروی این شهروند پس از برخورد با تیربرق دچار حریق شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که در میان آنها، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

لایحه "ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی(کولبران و ملوانی/ته‌لنجی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان" یا همان تحمیل فقر و فلاکت بیشتر به مرزنشینان

د ژانویه 2 , 2023
روز شنبه دهم دی‌ماه ۱۴۰۱، لایحه‌ای پیشنهادی از سوی دولت و با امضای رئیسی رئیس‌جمهور و رئیس قوه مجریه و وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه شماره ١٨۶۴٨۵ به تاریخ دهم دی‌ماه ۱۴۰۱ برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. «لایحه ساماندهی و نظارت بر […]
لایحه edited

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی