جان باختن یک سوختبر بلوچ در محور چابهار

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو سوختبری و آتش‌سوزی در محور چابهار جانش را از دست داد.

photo 2023 04 15 21 44 27

به گزارش رسیده بامداد جمعع ۲۵ فروردین ۱۴۰۲، در پی واژگونی یک دستگاه خودروی سوختبر در محور چابهار که منجر به آتش‌سوزی شد یک سوختبر بلوچ در شعله‌های آتش جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر “دوست‌محمد روزدار”، ۵۳ ساله، فرزند جلایی اهل روستای تیس‌کوپان از توابع چابهار می‌باشد. این حادثه حوالی ساعت ۳ بامداد جمعه رخ داد که راننده خودرو در شعله‌های آتش جانش را از دست داد.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

زندگی بر مدار سوختن

ی آوریل 16 , 2023
نویسندە: لیلا مهداد تانکرها بوی بنزین می‌دهند. از تهران، مشهد و شهرهای دیگر می‌آیند و دل به جاده پرخطر می‌زنند برای رسیدن به زاهدان و ایرانشهر. سوخت‌بَرها لحظه‌شماری می‌کنند برای رسیدن‌شان. گالن‌ها پُر و سوخت‌بَرها سوار بر تانکرها راه «چابهار» را در پیش می‌گیرند برای رسیدن به پاکستان. بعضی‌ هم […]
photo 2023 04 16 00 00 49

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی