جان باختن سوختبر بلوچ بر اثر خارکی شدن خودرو توسط نیروهای مرصاد

نیروهای مرصاد در جاده خیرآباد ایرانشهر یک خودروی سوختبر را خارکی کرده که منجر به کشته شدن یک سوختبر شد.

photo 2023 08 20 01 32 03

به گزارش کولبرنیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر خارکی شدن خودرو توسط نیروهای مرصاد در آتش سوخت و جان باخت. هویت این سوختبر بلوچ “بشیر سپاهی” ۱۹ ساله فرزند محمدعمر اهل روستای رسول‌آباد ایرانشهر می‌باشد.
بر اساس این گزارش بشیر به همراه پدر خود در داخل خودرو بوده که محمدعمر توانسته از خودرو خارج و بشیر به دلیل شدت جراحات وارده توان خارج شدن از خودرو را نداشته و در آتش جان خود را از دست داده است.
بر اساس گزارش کمپین فعالین بلوچ نیروهای مرصاد در جاده خیرآباد ایرانشهر کمین زده و با انداختن خارک در مقابل این خودرو باعث واژگونی و آتش گرفتن خودرو شده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

سرپل‌ذهاب؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت پیام رنجبر و عرفان مرادی

ی آگوست 20 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it پیام رنجبر و عرفان مرادی دو شهروند اهل سرپل‌ذهاب با وجود گذشت بیش از سه هفته از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بی‌خبری بسر می‌برند. به گزارش کولبرنیوز پیام رنجبر ۲۳ ساله و عرفان مرادی ۲۴ ساله دو شهروند […]
photo 2023 08 20 01 37 41
Telegram Channel