جان باختن سه سوختبر بلوچ در محور نهبندان+ویدیو

سه سوختبر بلوچ در پی حادثه بین جاده‌ای و آتش‌سوزی خودرو در محور نهبندان جانشان را از دست دادند.

بنا به گزارش رسیده روز پنج‌شنبه ٢٨ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، بر اثر واژگونی یک خودروی سوختبر و بدنبال آن آتش‌سوزی خودرو منجر به کشته شدن سه سوختبر بلوچ شد. از هویت این سوختبران تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.
گفته می‌شود این حادثه در محور نهبندان به سمت زابل رخ داده و نبود مرکز آتش‌نشانی در نزدیکی آن باعث شده تا سه سوختبر در آتش جان خود را از دست بدهند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

سنندج؛ بازداشت اقبال شعبانی توسط ماموران امنیتی

ش مه 20 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۲، اقبال شعبانی بازرس سندیکای خبازان سنندج توسط نهادهای امنیتی این شهر بازداشت شد. به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۲، اقبال شعبانی فعال کارگری و بازرس سندیکای خبازان سنندج در حین بازگشت به منزل پدری‌اش توسط […]
photo 2023 05 20 12 28 11
Telegram Channel