جانباختن دو سوختبر نوجوان بلوچ در ایرانشهر+ویدیو

دو سوختبر نوجوان بلوچ از جمله یک نوجوان سوختبر ۱۸ ساله بر اثر تصادف در محور بم به ایرانشهر جانشان را از دست دادند.

به گزارش رسیده شامگاه چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور بم به ایرانشهر دو سوختبر نوجوان با نام‌های “عادل دهقانی” ۲۰ ساله، فرزند بجار و “جان‌محمد آهورانی” ۱۸ ساله، فرزند محمد در شعله‌های آتش جان خود را از دست دادند.
لازم به ذکر است که این دو سوختبر اهل ایرانشهر بودند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

رضا شهابی: در کنار کارگران ایران بایستید

ج ژوئن 2 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یام رضا شهابی به نمایندگان اتحادیه‌های کارگری مستقل از دولت و کارفرما، حاضر در کنفرانس سال ۲۰۲۳ سازمان‌جهانی کار. با درودهای گرم من رضا شهابی هستم، راننده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت […]
IMG 20230602 104757 065
Telegram Channel