تکاب؛ برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کارگران آق دره 

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سی و دو کارگر آق دره در دادگاه انقلاب شهرستان تکاب برگزار شد.

IMG 2847

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، روز سه‌شنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سی و دو کارگر آق دره برگزار شد. بر اساس این گزارش، در جریان این جلسه که در دادگاه انقلاب شهرستان تکاب برگزار شده، این کارگران از بابت اتهامات «اقدام علیه امنیت داخلی کشور و آدم‌‌ربایی» تبرئه شده‌اند. در این گزارش آمده است؛ صدور حکم برای این کارگران به جلسه بعدی موکول شده است.

در تاریخ هشتم مردادماه ١۴٠٢، شماری از کارگران معدن و تعدادی از اهالی روستای آقدره وسطی واقع در شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی در محوطه معدن سنگ تراورتن آقدره در اعتراض به کمبود شغل و عدم استخدام ساکنین این روستا دست به تجمع زدند.

این تجمع با دخالت نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شده و سه شهروند به نام‌‌های ناصر بهرامیان، حجت مومن‌‌زاده و آرمین نیکزاد در پی شلیک ماموران انتظامی زخمی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

در پی این واقعه، سی و دو کارگر معادن طلا و سنگ آقدره توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

شرق در این خصوص گزارش داد: بیست و شش تن از این کارگران با تودیع وثیقه ششصد میلیون تومانی آزاد و شش تن دیگر کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیه بسر می‌برند. همچنین، «اخلال در نظم عمومی، اقدام علیه امنیت داخلی کشور و آدم‌‌ربایی» از جمله اتهامات مطروحه علیه این کارگران عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از منابع کارگری آمده است؛ حقوق تیر و مرداد کارگران اهل آقدره وسطی که در جریان تجمع اعتراضی یک ماه گذشته حضور داشتند، پرداخت نشده و تعدادی از کارگرانی که با وثیقه از زندان آزاد شده‌‌اند نیز اجازه کار ندارند.

اعتراضات کارگری در روستای آقدره در سال‌های گذشته با مطالبه محوری “اشتغال دائم” در جریان بوده و در خبرسازترین آن‌ها با شکایت کارفرما به محکومیت کارگران معترض؛ پرداخت جریمه و هم‌چنین اجرای حکم شلاق منجر شده است.

کولبرنیوز

Next Post

مهاباد؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از سرنوشت اشکان فهیم و رضا اندیشه+ویدیو 

چ سپتامبر 27 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it اشکان فهیم و رضا اندیشه دو شهروند اهل شهر مهاباد، علی‌رغم گذشت بیش از ۱۲ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بی‌خبری بسر می‌برند. بی‌خبری از وضعیت این شهروندان افزایش نگرانی‌های خانواده‌های آن‌ها را به همراه […]
IMG 2848

You May Like